انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ دسته بندی : ملی

کلهر: رکن اصلی جامعه ایران بر خانواده استوار است

معاون امور جوانان در جمع دبیران استانی طرح راهنمای خانواده با بیان این که رکن اصلی جامعه ما بر خانواده استوار است، اظهار داشت: فشار هایی که به جامعه ایرانی وارد شده در تاریخ بی سابقه است و اگر در برابر این فشار ها جامعه توانسته مقاومت کند، بخش بزرگی از آن به خاطر مقاومت خانواده بوده است.

سینا کلهر در نشست دبیران استانی طرح راهنمای خانواده که امروز ۲۰ شهریور ماه در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان برگزار شد با بیان این که یکی از مهمترین عرصه های تغییر و تحول اجتماعی موضوع خانوده است، افزود: خانواده فقط بحث ازدواج و طلاق نیست بلکه باید به صورت کل و همه جنبه های آن را ببینیم.
وی با بیان این که رکن اصلی جامعه ما بر خانواده استوار است، اظهار داشت: فشار هایی که به جامعه ایرانی وارد شده در تاریخ بی سابقه است و اگر در برابر این فشار ها جامعه توانسته مقاومت کند، بخش بزرگی از آن به خاطر مقاومت خانواده بوده است.
کلهر ادامه داد: به همان اندازه ای که فشار بر اقتصاد کشور است فشار روی خانواده هم وجود دارد.
وی با بیان این که ۵۰ درصد محتوای فضای مجازی در تقابل با خانواده است، افزود: از موضوعات مربوط به پوشش تا اختلاط و مناسبت خانواده و احترام به پدر و مادر و ... همه و همه خانواده را هدف گرفته است.
معاون امور جوانان اظهار داشت: حس اینکه درگیر جنگ هستیم و طرف مقابل هم قوی و مجهز به تمام فنون است و هیچ حد و مرزی هم ندارد، نشان می دهد این یک مبارزه عادی و حوزه ای ساده نیست.
وی ادامه داد: اعتقاد دارم که سالمترین و مخلصترین افراد در حوزه خانواده کار می کنند اما باید فکر و روش تازه ای داشت چون مشاهده می کنیم که طرف مقابل در حال جولان است و ناامنی فکری، ارزشی و اخلاقی ایجاد کرده و این نقطه کلیدی است که باید به آن خیلی فکر کنیم و محدود به اطراف خود نشویم و دایره مخاطب را بزرگتر ببینیم.
گفتنی است در این نشست یک روزه که حجت الاسلام متقی فر مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان و حجت الاسلام ابوترابی مدیرکل آموزش های تخصصی سازمان تبلیعات اسلامی نیز حضور داشتند، دبیران استانی طرح راهنمای خانواده به مباحثه در موزد مسائل مختلف طرح راهنمای خانواده پرداختند.