امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ دسته بندی : ملی

کلهر: در حوزه های ازدواج، اشتغال، سمن ها، ستادهای ساماندهی و بین الملل برنامه های ویژه داریم

معاون امور جوانان با بیان این که امسال به جای کارهای متکثر و پراکنده در چند محور ازدواج، اشتغال، سمن ها، ستادهای ساماندهی و بین الملل برنامه های ویژه ای داریم، افزود: مصمم هستیم خروجی عملیاتی آنها در زندگی جوانان تاثیر مثبت داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، سینا کلهر در حاشیه برگزاری گردهمایی سراسری معاونین امور جوانان استانها که میزبانی مشهد مقدس در حال برگزاری است، با اشاره به گزارش عملکرد استان های مختلف در حوزه جوانان گفت: با توجه به این گزارش ها، ما در سال گذشته در حوزه برنامه های حوزه جوانان استان ها رشد داشتیم یعنی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ برنامه ها به شکل تحولی رشد پیدا کردند.

وی ادامه داد: در این گردهمایی اقدامات شاخص استان ها معرفی می شوند تا بتوانیم براورد داشته باشیم و نقاط قوت و ضعف را بشناسیم تا برای سال ۱۴۰۳ بهتر و دقیقتر برنامه ریزی کنیم.

کلهر با بیان این که امسال به جای کارهای متکثر و پراکنده بر عملیات تمرکز داریم افزود: در چند محور برنامه های ویژه ای داریم. بخشی از برنامه های ما در حوزه ازدواج است و برنامه شاخصی را در این حوزه تحت عنوان وصال شیرین که مصوبه شورای عالی جوانان را هم دارد طراحی کردیم و امیدواریم در حوزه برگزاری جشنهای ازدواج بتوانیم تاثیر گذاری ویژه ای داشته باشیم و هزینه های ازدواج جوانان را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه اشتغال جوانان نیز یک محور اساسی داریم که تمرکز بر مشاغل جوانانه است بدین معنا که علاوه بر این که شغل با هویت جوانانه ارتباط دارد از لحاظ درآمدی هم کیفیت خواهد داشت.

معاون امور جوانان گفت: در حوزه سمن ها نیز برای اولین بار تحول جدی از لحاظ راه اندازی، توانمند کردن و ارتباطات سمن ها در سطح ملی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: معمولا سمن های ما در سطح محلی کار می کنند که اگر آنها را توانمند کنیم می توانند در سطح ملی هم موفق باشند.
همچنین برای اولین بار گردهمایی سمن های جوانان سراسر کشور را امسال برگزار خواهیم کرد.

کلهر اظهار داشت: در حوزه ستادهای ساماندهی امور جوانان نیز اعتبار ویژه و قابل توجهی برای اولین بار به ستادها اختصاص دادیم.

وی تصریح کرد: در وزارت ورزش و جوانان مسئول تسهیل، ساماندهی، پیگیری و نظارت بر امور جوانان هستیم و به صورت عملیاتی امکان و اختیاری در حوزه هایی مثل مسکن و اشتغال و ... نداریم و محدود هستیم بنابراین باید از ظرفیت دستگاه های دیگر استفاده کنیم.

کلهر افزود: این چهار بخش، نقطه تمرکز ماست و تاکید داریم خروجی عملیاتی آنها در زندگی جوانان تاثیر مثبت داشته باشد.

وی در خصوص حوزه بین الملل جوانان نیز گفت: ما در این حوزه نیز یک عقب ماندگی هایی داریم که به هر دلیلی در اولویت نبوده، اما امسال این حوزه در اولویت ما قرار دارد. هم از جهت برنامه هایی که در دیگر کشورها برگزار می شود و جوانان ما در آن ها مشارکت خواهند داشت و هم برنامه ریزی کردیم که میزبان دو نشست بین المللی باشیم که یکی نشست کشورهای اسلامی و دوم نشست کشورهای عضو اکو خواهد بود که برنامه ریزی های آن در حال انجام است.

معاون امور جوانان همچنین اظهار داشت: در حال بررسی طرحی هستیم که به واسطه آن میزبان گروه هایی  از جوانان کشورهای دنیا باشیم تا تجربه های مشترکی با جوانان ما داشته باشند. امیدواریم این سه برنامه را در حوزه بین الملل اجرا کنیم تا بخشی از آن عقب ماندگی جبران شود.