امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۶ دسته بندی : ستاد

شبکه‌سازی ابزاری برای توانمند شدن تخصصی سمن‌هاست

سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان گفت: شبکه‌سازی ابزاری برای توانمند شدن تخصصی سمن‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، علی پارسانیا سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان در افتتاحیه اولین اجلاس ملی دبیران استانی شبکه میراث فرهنگی و گردشگری که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان تبریز آغاز به کار کرد گفت: تخصص سازی فعالیت تشکل ها و سمن های جوانان از جمله اولویت های ما در رویکرد جدید وزارت ورزش و جوانان بود که این مهم از طریق شبکه سازی صورت پذیرفت.
وی با اشاره به 14 شبکه تخصصی تشکل ها و سمن ها جوانان راه اندازی شده توسط این اداره کل گفت: شبکه های تخصصی راهنمایی برای فعالیت تشکل ها در حوزه های تخصصی است و این شبکه ها امکان هم افزایی و تبادل تجربیات را در حوزه تخصصی برای تشکل ها و سمن های جوانان فراهم می کنند.
سرپرست اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان در خصوص نحوه عملکرد این شبکه ها عنوان داشت: هر یک از شبکه های تخصصی دارای شورای تخصصی است که این شوراها الگو و نقشه راه را برای شبکه ها مشخص کرده و همچنین بر عملکرد صحیح و انجام درست کارها نظارت دارند.
پارسانیا در ادامه اظهار داشت: در شورای تخصصی هر شبکه نمایندگان دستگاه ها مرتبط با موضوع شبکه و همچنین اساتید، صاحبنظران و فعالین حوزه تخصصی شبکه عضویت دارند.
وی با تاکید بر اهمیت شوراهای تخصصی در عملکرد شبکه ها افزود: هم اکنون شوراهای تخصصی شبکه های تشکل ها و سمن های جوانان ایجاد ساختار مشخص و تعیین نقش هر یک از اجزای شبکه ها را در دستور کار خود قرار داده اند.
گفتنی است در این اجلاس تقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی، حمزه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان و دبیران دبیرخانه های استانی شبکه میراث فرهنگی و گردشگری حضور داشتند.