امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۵ دسته بندی : ملی

سمن‌های جوانان در توسعه مسئولیت اجتماعی می‌توانند نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند

لید خبر

سرپرست اداره‌ کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه سمن های جوانان در توسعه مسئولیت اجتماعی می توانند نقش آفرینی ویژه ای داشته باشند، گفت: توسعه مسئولیت اجتماعی با نقش آفرینی و حضور جوانان دغدغه مندی که کنشگری جمعی داوطلبانه و عام المنفعه دارند محقق خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از چهارمحال و بختیاری، علی پارسانیا سرپرست اداره‌ کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در بیست و دومین رویداد همنا به شبکه سازی سمن ها به عنوان بستری برای نقش آفرینی جوانان در حل معضلات اجتماعی اشاره کرد و افزود : ۱۴ دبیرخانه ملی و ۳۹۰ دبیرخانه استانی در حال پیگیر امور مربوط به شبکه‌سازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان هستند تا در سمن‌ها بتوانند در موضوعات تخصصی بهتر عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه نهادمند مشارکت‌های اجتماعی یکی از ماموریت های اصلی در اداره کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان است، اظهار کرد: تلاش شد به روش‌های مختلف به این مسئله بپردازیم.
پارسانیا با بیان اینکه سمن های جوانان در توسعه مسئولیت اجتماعی می توانند نقش آفرینی ویژه ای داشته باشند، گفت: توسعه مسئولیت اجتماعی با نقش آفرینی و حضور جوانان دغدغه مندی که کنشگری جمعی داوطلبانه و عام المنفعه دارند محقق خواهد شد.

سرپرست اداره‌ کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در رویدادهای همنا در استان‌ها شرکت می‌کنیم، افزود: در این رویدادها گفت‌وگویی بین مسئولان ستادها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان صورت می‌گیرد، همچنین آموزش‌هایی در مبحث توانمندسازی سازمان‌های مردم‌نهاد ارائه می‌شود تا بتوانند در بدنه مردم ایفای نقش کنند.

وی شبکه‌سازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان را یکی از ماموریت‌های اداره‌کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد و گفت: این اقدام از سال گذشته آغاز و ۱۴ شبکه سازمان‌های مردم نهاد جوانان با هدف توسعه مشارکت نهادمند جوانان، هم‌افزایی این سازمان‌ها و کمک به تشکل‌ها ایجاد شد.

پارسانیا افزود: ۱۴ دبیرخانه ملی و ۳۹۰ دبیرخانه استانی در حال پیگیر امور مربوط به شبکه‌سازی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جوانان هستند تا در سمن‌ها بتوانند در موضوعات تخصصی بهتر عمل کنند.

سرپرست اداره‌کل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: شبکه‌سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه اعتیاد توسط سمن‌ها بر عهده استان چهارمحال و بختیاری گذاشته شده است.