امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۶ دسته بندی : استانی

سازمان‌های مردم‌ نهاد، حلقه وصل بین دولت و مردم هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت:سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها، حلقه وصل بین دولت و مردم هستند و بدون مشارکت آنها بسیاری از امور بی نتیجه می‌ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان در نشست مشترک جمعیت هلال‌ احمر استان زنجان و اداره کل ورزش و جوانان با سمن ها و دبیران کانون‌های چهارگانه به مناسبت سالروز تاسیس تشکل ها و مشارکت های اجتماعی، افزود: نامگذاری یک روز به عنوان روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی بنا به تصمیم شورای فرهنگ عمومی کشور، نشان از اهمیت دادن دولت به مشارکت‌های اجتماعی و نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در جامعه است.

وی تصریح کرد: این موضوع در دنیا ثابت شده است که دولت‌ها بسیاری از امور را نمی‌توانند به تنهایی انجام دهند و حتما باید از ظرفیت ها و مشارکت مردم در انجام کارها بهره ببرند.

بازرگان با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد، افزود: سمن ها مسائل مردم را به ‌دلیل ارتباط کامل با آحاد جامعه، شناسایی و برجسته‌سازی می کنند و تمامی ظرفیت ها را برای حل آنها مورد استفاده قرار می دهند.

هلال احمر قویترین تشکل مردمی است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این جلسه ضمن تبریک روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی، افزود: هلال احمر به واسطه اعضا و داوطلبان آن جزو قوی‌ترین سازمان‌های و تشکل های مردمی محسوب می‌شود.

حکمت‌اله هاشمی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر به دنبال عمل گرایی است، گفت: هلال احمر در مواقع بحرانی کنار مردم است و این شاخص مردمی و پیشقدم بودن در حوادث از بارزترین نشانه‌های نیروهای این جمعیت است.

وی با بیان اینکه اثرگذاری کار تیمی در موضوعات مختلف مشهود است و در هلال احمر نیز این امر بروز و نمود دارد، افزود: کار تیمی موجب موفقیت هلال احمر در موضوعات مختلف شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های مشترک بین این جمعیت و اداره کل ورزش و جوانان در انجام وظایف و امور مختلف، بیان کرد: امیدواریم با شناسایی ظرفیت‌های مشترک اقدامات موثری در حوزه سمن‌ها و تشکل‌ها انجام دهیم.