چگونه حرفه ای سفر کنیم؟


کسب مهارت برای سفر کردن و گردشگری با یک بار مسافرت رفتن به دست نمی آید! شما باید بارها مسافرت بروید، از سرویس ها جا بمانید، زیر بار چمدان ها و وسایل زیادی که برداشته اید کمر خم کنید و پول های خودتان را صرف موارد غیرضروری کنید و صدها اشتباه دیگر مرتکب شوید تا بالاخره یاد بگیرید مانند یک مسافر واقعی و حرفه ای به یک سفر دل پذیر و امن بروید، اما بهتر است قبل از تجربه این موارد ناخوشایند از تجربیات سایر مسافران درس بگیرید و سعی کنید اصول سفر حرفه ای را در مسافرت های خود اجرا نمایید.

در این مقاله قصد داریم به ذکر ۲۰ نکته مفید برای سفر از زبان گردشگران حرفه ای بپردازیم.

۱.تهیه کوله پشتی و چمدان – سفر حرفه ای

یک کوله پشتی یا چمدان کوچک تهیه کنید و خودتان را موظف نمایید که فقط همان اندازه وسیله حمل کنید. اغلب وسایلی که توسط مسافران غیر حرفه ای حمل می شود غیرضروری هستند و تنها بار سفر را برای انسان سنگین می کنند.

۲.استفاده از لباس هایی با جیب های بزرگ

یک لباس یا شلوار با جیب های زیاد و جادار بپوشید. همه ما وسایلی داریم که باید مدام دم دستمان باشند. از گوشی موبایل گرفته تا پول نقد، کارت بانکی، کارت شناسایی، هندزفری و … . این وسایل را داخل جیب هایتان بگذارید و چمدان را هم با لباس هایتان پر کنید.

۳.همراه داشتن پول نقد – سفر حرفه ای

مقداری پول نقد و یک کارت بانکی اضافه به همراه کپی مدارک شناسایی تان را در چمدان و بقیه را در جیب لباس هایتان بگذارید. این گونه اگر بخشی از وسایل را گم کنید در شهر غریب بدون پول و مدارک شناسایی نخواهید ماند.

۴.همراه داشتن حوله کوچک و یک ملحفه تمیز

یک حوله کوچک و یک ملحفه تمیز با خودتان ببرید. اغلب کسانی که در هتل های گران قیمت اقامت می کنند افراد متمولی نیستند و صرفا می خواهند شب را در یک جای تمیز بمانند بدون این که از وسایل لوکس و مدرن آنجا استفاده کنند. داشتن یک حوله تمیز و یک ملحفه مناسب باعث می شود تا نیاز شما به این هتل ها کاهش پیدا کند و در مهمانسراها یا هتل های ارزان تر اقامت نمایید.

۵. استفاده از کلمن کوچک برای حمل آب

یک کلمن کوچک برای حمل آب داشته باشید. در طول سفر به نوشیدن آب نیاز دارید و یک کلمن کوچک بهترین گزینه است. دقت کنید که در زمان سفر و گردشگری نباید به میزان زیادی مایعات بنوشید و نوشیدن آب در حد رفع تشنگی و مرطوب شدن دهان و گلو کفایت می کند. کمبود آب را می توانید در زمانی که به هتل برگشته اید جبران کنید.

۶.استفاده از نقشه کاغذی – سفر حرفه ای

با خودتان یک نقشه کاغذی حمل کنید. این نقشه ها را می توانید حسابی تا بزنید بدون اینکه جای زیادی اشغال کنند. استفاده از تلفن همراه در یک شهر غریب چندان امن نیست و ممکن است مورد سرقت واقع شوید. یک سفر حرفه ای نیازمند استفاده از یک نقشه درست، اصولی و کامل از مقصد مورد نظر است.

۷.به محلی ها نگویید که یک گردشگر هستید

به محلی ها لو ندهید که یک گردشگر هستید. درست است که اغلب مردم دنیا با دیدن گردشگران به وجد می آیند اما افراد زیادی هم وجود دارند که منتظر هستند تا از ناآگاهی و ناآشنایی شما با محل سوء استفاده کنند. بنابراین برای پرسیدن آدرس بهتر است به دفاتر گردشگری، پلیس، کارکنان اقامتگاه تان و افراد امن دیگر مراجعه کنید.

۸.داروهای مورد نیازتان را همراه خود ببرید

داروهای دم دستی مانند قرص های مسکن، داروی ضد اسهال، داروی ضد یبوست، داروی ضد آلرژی، چسب زخم و مواردی از این قبیل را فراموش نکنید. می توانید چند نوع پماد هم بخرید اما مطمئن باشید نشتی ندارند و باعث کثیف شدن کیف و چمدان شما نمی شوند.

۹.کفش و جوراب اضافه فراموش نشود – سفر حرفه ای

فقط یک جفت کفش ببرید و از راحت بودن کفشتان مطمئن باشید ولی بهتر است چند جفت جوراب اضافه ببرید. هر بار که از بیرون به اقامتگاه بر می گردید جوراب هایتان را عوض کنید و هرگز با جوراب های روز قبل به گردش نروید.

۱۰.از غذاهای محلی غافل نشوید

غذاهای محلی را امتحان کنید اما در خوردن هیچ غذایی زیاده روی نکنید. همیشه بگذارید گوشه ای از معده تان خالی باشد تا سفر سبک تر و راحت تری داشته باشید. اگر رژیم خاصی دارید در سفر به آن پایبند باشید. هیچ چیزی به اندازه پایبندی به رژیم غذایی در یک سفر نمی تواند باعث جلب رضایت شما گردد.

۱۱.سفر تنهایی را امتحان کنید

حداقل یک بار تنهایی سفر کنید. هیچ چیزی به اندازه یک مسافرت یک نفره نمی تواند به شما کمک کند تا بسیار مستقل شوید.

۱۲.عکس از خود و چمدان در فرودگاه فراموش نشود

در فرودگاه از خودتان به همراه چمدان و وسایلی که حمل کرده اید عکس بگیرید. در صورت گم شدن وسایل، این عکس می تواند به شما کمک زیادی کند.

۱۳.همه وسایل تان را با خودتان حمل نکنید

هر بار که بیرون می روید لازم نیست همه وسایل تان را با خودتان حمل کنید. یک تلفن همراه، یک کارت بانکی، مقداری پول نقد و کارت شناسایی برای بیرون رفتن کفایت می کنند.

۱۴.هرگز از کیف کمری استفاده نکنید – سفر حرفه ای

در یک سفر حرفه ای هرگز از کیف کمری استفاده نکنید. حمل این کیف ها به معنای حمل لوازم ارزشمند از جمله پول نقد، گوشی موبایل و لوازمی از این دست است و سارقان حرفه ای را به سمت شما می کشاند بخصوص اگر متوجه شوند از مردم محلی نیستید و یک گردشگر هستید.

۱۵.قبل از سفر رفتن به دوستانتان اطلاع دهید

حتما چند نفر از دوستان خود را با خبر کنید که به مسافرت می روید و در صورتی که تنها هستید بهتر است هر روز صبح مکان هایی که قصد بازدید از آن ها را دارید برای دوستان خود بفرستید.

۱۶.حتما صبحانه بخورید

بدون صبحانه از اقامتگاه خارج نشوید مگر اینکه قصد داشته باشید در یک مکان مخصوص، صبحانه را سرو کنید.

۱۷. به تورهای پیاده روی بروید – سفر حرفه ای

در تورهای پیاده روی ثبت نام کنید. این تورها بهترین گزینه ممکن برای کسانی است که به صورت خانوادگی مسافرت نمی کنند.

۱۸. از وضعیت آب و هوایی منطقه مطلع باشید

در یک سفر حرفه ای باید حتما از وضعیت آب و هوایی منطقه مورد نظرتان اطلاع داشته باشید و تناسب آن را با وضعیت بدنی خود در نظر بگیرید. امروزه کانال هواشناسی

به قدری پیشرفت کرده اند که حتی وضعیت دمایی هفته های بعد را هم تعیین می کنند.

۱۹.از نقاط ناشناخته هم دیدن کنید

تنها به بازدید از جاذبه های گردشگری مشغول نشوید و قدری هم در شهر یا منطقه ای که سفر کرده اید پرسه بزنید. نقاط ناشناخته زیادی در شهرهای توریستی وجود دارد که شما را شگفت زده می کنند.

۲۰.نکته آخر برای سفر حرفه ای

آخرین نکته برای یک سفر حرفه ای این است که به اصول خودتان پایبند باشید ولی تعامل خوبی هم با مردم بومی داشته باشید تا سفرتان لذت بخش تر و به یاد ماندنی شود.