راهنمای ۰ تا ۱۰۰ رزرو هتل های داخلی و خارجی!


حققیتا این روزها با پیشرفت صنعت گردشگری و بیشتر شدن تعداد هتل ها در سر تا سر جهان، این مرحله از برنامه ریزی سفر ممکن است باعث سردرگمی شما شود!

هتل هایی با تعداد ستاره های متنوع و خدمات گوناگون که اگر اصطلاحات آن ها را ندانید قطعا در این میان گیج می شوید! به همین منظور در این مطلب راهنمای صفر تا صد رزرو هتل را برای شما تهیه کرده ایم تا هر موقع قصد رزرو هتل در هر کجای جهان را داشتید، بدون هیچ گونه سردرگمی و به راحتی این کار را انجام بدهید.

این روزها رزرو آنلاین هتل معمول ترین روش برای رزرو اقامتگاه در داخل و خارج کشور است. با رشد و توسعه تکنولوژی عملا خرید حضوری بی معنا شده و همه مردم سعی دارند نیازهای خود را آنلاین و ظرف کمترین زمان ممکن رفع کنند. اما اگر قصد رزرو آنلاین هتل را دارید، با توجه به اینکه دیگر با متصدی در ارتباط نیستید و صفر تا صد پروسه را باید خودتان انجام دهید.

واچر چیست؟

احتمالا هنگام رزرو هتل یا خواندن مطالبی درباره هتل ها کلمه واچر یا ووچر زیاد به چشم تان خورده است. واچر یا ووچر همان تاییدیه رزرو هتل است که نشان می دهد شما هزینه رزرو اتاق را پرداخت کرده اید و کلید ورود شما به هتل است. با رزرو آنلاین هتل نیز واچر نیز به صورت آنلاین برای شما ارسال می شود. در حال حاضر برای سفر به بعضی کشورها مثل تایلند و گرجستان، باید حتما واچر هتل تان را نیز در فرودگاه نشان دهید. پیشنهاد می کنیم در هیچ موردی از واچر جعلی استفاده نکنید، زیرا نه تنها شما را به دردسر می اندازد، بلکه حتی ممکن است موجب ممنوعیت طولانی مدت شما برای سفر به مقصد مورد نظر شود!

چگونه هزینه رزرو هتل خارجی را ریالی پرداخت کنیم؟

احتمالا شما هم بارها قصد ررزو هتل خارجی را داشته اید، اما به دلیل عدم امکان پرداخت ریالی از این کار منصرف شده اید. در این قسمت از راهنمای رزرو هتل این مشکل شما را حل می کنیم. برای رزرو هتل های خارجی پیشنهاد می کنیم خودتان را به دردسر نیندازید و از طریق کانال های قابل اعتماد این کار را انجام دهید. با رزرو هتل از سایت الی گشت هم می توانید هزینه رزرو را ریالی پرداخت کنید و هم از تخفیفات ویژه برخوردار می شود. به طور کلی اگر قصد داشته باشید خودتان مستقیما هتل را رزرو کنید هزینه بیشتری را می پردازید، اما الی گشت با دریافت نرخ های ویژه از هتل ها هزینه نهایی اقامت شما را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

روم سرویس چیست؟

حتما در فیلم ها دیده اید که شخصیت های داستان، وعده های غذایی خود را در اتاق شان در هتل میل می کنند! این خدمات اصلا برای اشخاص ویژه نیست و هر کسی می تواند در طول اقامت خود در هتل از آن بهره مند شود. اسم این خدمات روم سرویس است که معمولا در بیشتر هتل ها وجود دارد. البته دقت داشته باشید که اگر وعده غذایی به صورت بوفه سرو شود نمی توانید از این خدمات استفاده کنید، زیرا به دلیل بالا بودن تنوع گزینه ها روم سرویس هتل نمی داند کدام یک را برای شما به اتاق تان بیاورد. در این حالت لازم است خودتان به رستوران هتل مراجعه کنید و از میان گزینه های متنوع، هر آن چه را که دلخواه تان است را در ظرف تان بکشید!

تفاوت هتل های آل و یوآل چیست؟

یکی از اصطلاحاتی که هنگام رزرو اقامتگاه زیاد با آن مواجه می شوید و در این بخش از راهنمای رزرو هتل شما را با آن آشنا می کنیم، آل (All) و یوآل (Uall) است. این کلمات معمولا به برد (Board) هتل معروفند و نشان دهنده سطح خدمات آن هستند. هتل های آل هتل‌ هایی هستند که وعده های غذایی صبحانه، ناهار و شام در آن ها تا ساعت ۱۲ شب رایگان است، اما برای استفاده از نوشیدنی ها و میان وعده های هتل باید هزینه جداگانه بپردازید.

هتل های یوآل گزینه های گزینه های جذاب تری هستند، در این هتل ها صبحانه، ناهار، شام، میان وعده ها و نوشیدنی ها بیست و چهار ساعته به صورت رایگان سرو می شوند و شما هر زمان که بخواهید به آن ها دسترسی دارید. بهترین هتل های یوآل را می توانید در شهر آنتالیا ترکیه پیدا کنید. این شهر ساحلی با هتل هایی لوکس که همگی استخر و ساحل اختصاصی دارند، مسافران بسیاری را میزبانی می کند و بهترین غذاهای ترکی وبین المللی نیز در هتل های آن سرو می شود.

اتاق‌های BB، HB و FB چه تفاوتی با هم دارند؟

کلماتی مانند BB، HB و FB نیز از جمله اصطلاحات رایج خدمات هتل ها هستند. BB یا (Bed & Breakfast) به معنای اتاق به همراه صبحانه، HB یا Half Board به معنای اتاق به همراه با یک وعده صبحانه و یک وعده نهار یا شام و FB (Full Board) به معنای اتاق همراه با یک وعده صبحانه ، یک وعده ناهار و یک وعده شام است.

صبحانه بوفه فقط اتاق (Only Room) چیست؟

در این نوع رزرو همان طور که از نامش پیداست، تنها اتاق و تخت به شما تعلق می گیرد و اصولا خبری از صبحانه یا سایر وعده های غذایی نیست. این نوع اتاق شاید دلخواه و دلچسب نباشید، اما هزینه کمتری دارد، زیرا مبلغی بابت خدمات صبحانه، ناهار یا شام رایگان برای شما محاسبه نمی شود. اما در ازای آن باید به رستوران های اطراف هتل سر بزنید و وعده های غذایی را میل کنید و یا در صورت قرار داشتن رستوران در هتل، با پرداخت هزینه جداگانه از آن استفاده کنید.

خدمات معمول هتل ها چه چیزهایی هستند؟

در ادامه راهنمای رزرو هتل قصد داریم شما را با خدمات و امکانات معمول هتل ها آشنا کنیم. همه ما برای مقاصد مختلفی سفر می کنیم، سفرهای کاری و تفریحی روزانه به مقاصد بی شماری در سرتاسر جهان انجام می شود. به دلیل بالا رفتن حجم گردشگران، خصوصا در شهرهای توریستی و جذاب، سالانه شاهد بالا رفتن تعداد هتل ها و اقامتگاه هایی هستیم که با تعداد ستاره های مختلف، خدمات و امکانات متنوعی را به مسافران ارائه می دهند. اگر به سفر و گردشگری علاقه دارید، اما با هتل ها و ریزورت ها آشنایی چندانی ندارید، در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی سوالات تان رفع شود!

خدمات معمول هتل ها

هتل لوکس ترین نوع اقامتگاه است در داخل شهر قرار دارد. این نوع اقامتگاه ها ساختمان هایی بزرگ با چند طبقه هستند که تعداد ستاره های شان، سطح خدمات شان را مشخص می کند. هتل ها بر اساس کیفیت، نوع خدمات، قیمت، مسائل اقتصادی مربوط به مالیات و … تعداد ستاره های مختلفی را از ۱ تا ۵ به خودشان اختصاص می دهند. هتل های ۱ ستاره در پایین ترین سطح هستند و عموما در دسته مسافرخانه قرار می گریند. هتل های ۵ ستاره نیز لوکس ترین نوع اقامتگاه هستند که بالاترین سطح خدمات را به مسافران خود ارائه می کنند.

هتل ها معمولا دارای خدماتی مانند رستوران، خشک شویی، پارکینگ، میز تور، سونا، جکوزی، اسپا و ماساژ، مهد کودک و … هستند. البته ممکن است هتلی ۵ ستاره باشد، اما تعدادی از این خدمات را نداشته باشد؛ به همین دلیل پیشنهاد می کنیم پیش از رزرو هتل از خدمات آن اطلاعات کامل و کافی را کسب کنید. برای این امر می توانید پیش از رزور هتل با شماره ۰۲۱۸۵۴۰ تماس بگیرید و با کارشناسان الی گشت صحبت کنید. همچنین در صفحات مربوط به هر هتل در سایت الی گشت، اطلاعات کامل درباره خدمات شان قرار داده شده است.

خدمات معمول ریزورت هتل ها

ریزورت هتل ها بر خلاف هتل ها داخل شهر نیستند! البته نگران نباشید، این نوع اقامتگاه ها معمولا در کنار ساحل یا کوهستان و مناظر طبیعی قرار دارند، به همین دلیل بسیاری از گردشگران از اقامت در ریزورت هتل ها بسیار استقبال می کنند. ریزورت هتل ها اقامتگاه های جذابی هستند که همه آن چیزی که برای خوش گذرانی نیاز دارید را در اختیارتان می گذارند! اگر ریزورت ساحلی را بر ای اقامت خود انتخاب کنید، می توانید از پارک های آبی رایگان و هیجان انگیز، استخرهای متعدد و متنوع روباز و سرپوشیده، پارک آبی کودکان، زمین بازی کودکان، زمین والیبال، زمین بسکتبال، زمین تنیس، سالن های بیلیارد و اسکواش و بولینگ، اتاق های بازی، حمام های سنتی، دارت و … نهایت لذت را ببرید.

ریزورت هتل ها معمولا برای کسانی مناسب هستند که هدفشان از سفر استراحت کردن است و چندان به دنبال سفرهای ماجراجویانه نیستند! زیرا تعدد خدمات و امکانات رفاهی در هتل شما را ترغیب می کنند که پای تان را از ریزورت بیرون نگذارید و تمام روزهای سفرتان را در استخرها، پارک های آبی، زمین های بازی و رستوران های آن سپری کنید. عموما ریزورت هتل ها All و یا Uall هستند. ریزورت های All وعده های غذایی روزانه را تا ساعت ۱۲ برای مهمانان بدون پرداخت هزینه جداگانه سرو می کنند. اما ریزورت های Uall علاوه بر وعده های غذایی، میان وعده ها و نوشیدنی ها را نیز بدون پرداخت هزینه و به صورت ۲۴ ساعته سرو می کنند.

آیا می توانیم درخواست تخت اضافه بدهیم؟

ممکن است پس از اقامت در هتل نیاز به تخت اضافه داشته باشید. درخواست این موضع و پذیرش آن منوت به قوانین هتلی است که در آن اقامت دارید. به همین دلیل بهتر است پیش از رزرو هتل از این مورد اطمینان حاصل کنید. مثلا ممکن است اتاق شما دو تخته با ظرفیت تا ۳ نفر باشد و شما برای نفر سوم نیاز به تخت اضافه داشته باشید. در بسیاری از موارد در صورت ثبت چنین درخواستی، یک Sofa Bed یا مبل تخت خواب شو به شما تعلق می گیرد. البته بسیاری از هتل ها این مورد را در مبلمان اتاق های خود جای داده اند و دیگر نیازی به ثبت درخواست تخت اضافه نخواهید داشت.

انواع اتاق های هتل

 در این بخش به معرفی انواع اتاق های هتل می پردازیم. هنگام رزرو هتل با اصطلاحات مختلفی مواجه می شوید که شاید گیج کنده ترین آن ها، نام انواع اتاق ها باشد. هتل ها بر حسب تعداد تخت های اتاق، مساحت اتاق، نوع خدمات و جایگیری اتاق یک نام مشخص را به آن القا می کنند، که معمولا بین تمامی هتل ها تقریبا یکسان است.

هنگامی که در حال رزرو هتل هستید، باید بر حسب تعدا نفرات و خدمات دلخواه تان مناسب ترین اتاق را برای اقامت خود انتخاب کنید. به همین دلیل لازم است با اسم عمده اتاق ها و خدمات شان به طور کامل آشنا باشید. البته هنگام رزرو هتل در سایت الی گشت می توانید اطلاعات و جزییات اتاق را مشاهده کرده و بهترین گزینه را برای اقامت خود در هتل مورد نظرتان انتخاب کنید.

راهنمای رزرو هتلاتاق یک تخته یا سینگل (single Room)

این نوع اتاق همان طور که از نامش پیداست، تنها یک تخت دارد و برای اقامت ۱ نفر مناسب است. اتاق های سینگل به طور میانگین دارای مساحتی حدود ۳۷ تا ۴۵ متر مربع می باشند. این اتاق ها برای کسانی مناسب هستند که قصد سفر کاری یا سیاحتی تک نفره را دارند.

اتاق دو نفره تویین (Twin Room)یا دابل (Double Room)

اتاق های دو نفره هتل با دو نام تویین و دابل شناخته می شوند. این نوع اتاق ها معمولا ظرفیت پذیرش تا ۳ مسافر را دارند و گاها یک مبل تخت شو نیز در مبلمان آن ها تدارک دیده شده است. اتاق دابل دارای یک تخت دو نفره بزرگ است؛ اما اتاق توئین دو تخت یک نفره مجزا دارد. معمولا اتاق‌ های توئین را با TWN و اتاق‌ های دابل را با DBL نشان می ‌دهند.

اتاق سه تخته (Triple Room)

اتاق های تریپل یا سه تخته با ۳ تخت مناسب برای اقامت ۳ نفر هستند. ممکن است این اتاق ها ۳ تخت یک نفره و یا یک تخت دو نفره با یک تخت تک نفره داشته باشند. این موضوع را حتما با کانتر پذیرش هتل هماهنگ کنید تا در ادامه سفر دچار مشکل نشوید.

اتاق چهار نفره (Quadruple Room)

اتاق ۴ نفره از بزرگ ترین اتاق های هتل است. این اتاق ها مخصوص اقامت ۴ نفر هستند و تخت های شان معمولا به این صورت است: دو تخت دو نفره، ۱ تخت دو نفره و ۲ تخت ۱ نفره و یا ۴ تخت ۱ نفره. نوع تخت های اتاق ۴ نفره از جمله نکاتی است که باید با پذیرش هتل چک کنید.

سوییت ‌یک خوابه (Single Suite)

سوییت ها نوعی از اتاق ها هستند در ورودی شان پذیرایی دارند و در بخش پشتی آن ها اتاق خواب قرار دارد و اتاق غذاخوری و آشپزخانه نیز دارند. این نوع اتاق ها معمولا هزینه بالاتری دارند. سوییت ها برابر افرادی که به صورت خانوادگی و گروهی سفر کرده‌اند بسیار ایده ‌آل هستند. این نوع اتاق ها با یک یا چند اتاق خواب در دسترس هستنند که نوع یک خوابه شان سینگل سوییت نام دارد.

سوییت ‌دو خوابه (Medium Suite)

سوییت های دو خوابه یا مدیوم سوییت اتاق هایی هستند که دو اتاق خواب بزرگ با تخت های دو نفره یا دو تخت دو نفره در هر اتاق دارند. این اتاق ها مخصوص خانواده های پر جمعیت یا دوستانی است که با تعداد زیاد و به صورت دسته جمعی سفر می کنند.

اتاق های هتلسوییت‌ دوبلکس (Duplex Suite)

برخی از سوییت ها دو طبقه دارند که به آن ها سوییت دوبلکس می گویند. معمولا در این سوییت ها در طبقه پایین سالن پذیرایی، آشپزخانه و سرویس بهداشتی و در طبقه بالا ، اتاق خواب سالن نشیمن و سرویس بهداشتی فرنگی به همراه حمام قرار دارد.

فمیلی روم یا اتاق خانوادگی چه نوع اتاقی است؟

اتاق های خانوادگی معمولا بزرگ ترین اتاق های یک هتل هستند. این اتاق ها مخصوص خانواده ها است، چرا که کودکان نیز می توانند همراه والدین در اتاق بمانند و کنار پدر و مادر خود بخوابند. این اتاق ها مساحت بزرگ تری نسبت به سایر اتاق های هتل دارند و گاها یک یا دو اتاق خواب نیز دارند. طبق قوانین هتل، کودکان ۲ تا ۶ سال یا ۶ تا ۱۲ سال می توانند همراه پدر و مادر وارد این اتاق ها شوند. کودکان ۲ تا ۶ سال با اصطلاح CHD2-6 و کودکان ۶ تا ۱۲ سال با عبارت CHD6-12 نمایش داده می شوند، به همین دلیل لازم است قبل از رزرو هتل چک کنید که کدام یک را می توانید با خود داخل اتاق ببرید.

در برخی هتل ها، در اتاق خانوادگی دو تخت های دونفره دبل یا تخت دونفره کوئین سایز قرار داده می شود؛ زیرا این تخت ها می توانند تا ۴ نفر را در خود جای دهند. در بعضی هتل ها نیز در اتاق خانوادگی تخت کینگ سایز برای والدین و کاناپه تخت شو یا تخت دو طبقه برای کودکان تعبیه می شود.

فولی بوکت (Fully booked)به چه معناست؟

فولی بوکت اصطلاحی است که احتمالا آن را دوست نخواهید داشت! این اصطلاح را ممکن است در زمان رزرو اتاق مشاهده کنید و به معنای این است که اتاق این هتل در تاریخ که شما آن را انتخاب کرده اید پر شده است.

راهنمای رزرو هتل | مینی ‌بار (Mini-bar)چیست؟

مینی بار همان چیزی است که حضورش در اتاق لازم است. مینی بار یخچال کوچکی در اتاق است که تمام خوراکی ها، نوشیدنی ها در آن قرار دارد و شما می توانید با پرداخت هزینه ی جدا از آنان استفاده کنید. با وجود مینی بار دیگر نیازی به رفتن به خارج از هتل و خرید خوراکی و نوشیدنی ندارید.

بل ‌بوی (Bellboy)کیست؟!

به پرسنلی از هتل گفته می شود که چمدان های شما را از در ورودی هتل تا اتاق شما حمل می کند. بل بوی ها کمک حال مسافران هستند با وجود آن ها دیگر نگران سنگینی و حمل وسایل خود نخواهید بود.

بل بویراهنمای رزرو هتل | اصطلاحات مربوط به سن مسافران

در ادامه راهنمای رزرو هتل، شما را با اصطلاحات مربوط به سن مسافران آشنا می کنیم. اگر قصد سفر خانوادگی را دارید، لازم است قبل از انتخاب اتاق تان بدانید که هر یک از اعضای خانواده تان در کدام دسته از مهمانان هتل قرار می گیرند. پس در اد امه این بخش با ما همراه باشید:

بزرگسال Adult

افراد بیش از ۱۲ سال اطلاق در دسته بزرگسالان قرار میگیرند. این دسته با علامت اختصاری ADL نشان داده می شود.

اطفال ۲-۶ سال Child

کودکان ۲ تا ۶ سال مهمانانی هستند که معمولا در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد و با اصطلاح child no bed شناخته می شود. این دسته از مهمانان با علامت اختصاری CHD2-6 نشان داده می شوند.

اطفال ۶-۱۲ سال Child

کودکان ۶ تا ۱۲ سال مهمانانی هستند که معمولا در هتل ها به آنها تخت از نوع سفری اختصاص می یابد و با اصطلاح child with bed شناخته می شود. این دسته از مهمانان با علامت اختصاری CHD6-12 نشان داده می شوند .

نوزاد Infant

 

نوزاد یا Infant به کودکان زیر ۲ سال گفته می شود که معمولا در هتل ها به آنها تخت اختصاص نمی یابد. این دسته از مهمانان با علامت اختصاری INF نشان داده می شوند.

اصطلاحات انگلیسی در هتل ها

 

سوئیت اداری Office Suite

 

سوئیت کنفرانس Conference Suite

 

سوئیت کوچک Mini Suite

 

سوئیت معمولی Junior Suite

 

سوئیت دو لوکس Deluxe Suite

 

سوئیت دوبلکس Duplex Suite

 

سوئیت مسافرین مهم VIP Suite

 

سوئیت مجلل Imperial Suite

 

سوئیت محصور Pent house Suite

 

سوئیت ماه عسل Fiesta Suite

 

سوئیت ماه عسل (برای اقامت ) Dolce vita Suite

 

سوئیت یک نفره Single Suite

 

کابانا Cabana

 

استودیو Studio

 

آپارتمان Apartment

 

بنگلو Bungalow

 

اتاق های دور Remote Function

 

اتاق های تو در تو Connected Room

 

اتاق با بالکن Balcony Room

 

اتاق با استخر خصوصی Room With Private Pool

 

اتاق ضیافت Banquet Room

 

اتاق خانواده Family Room

 

واحد های خانوادگی Family Units

 

اتاق معمولی با حمام Room With Bath

 

اتاق با چشم انداز جنگل Woods View Room

 

اتاق معمولی بدون حمام Room Without Bath

 

اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی Parlor

 

تخت سالن پذیرایى- کاناپه قابل تبدیل به تخت Bed- parlor

 

کاناپه تبدیل به تخت Bed-Studio=Convertible Sofa

 

کاناپه تبدیل به تختخواب Convertible Couch

 

مبل تختخوابشو Sleeping Couch

 

تخت دیوارى Folding-up bed

 

تخت تاشو Roll-A-Way-Bed

 

تخت یکنفره Single

 

دو تخت جداى تکنفره Twin

 

یک تخت دونفره Double

 

یک تخت دونفره و دو تخت تکنفره Twin Double

 

تخت دونفره بزرگ Queen Size

 

تخت بزرگ King Size

 

تخت دوبل دوبله Double- Double Bed

 

تخت با تشک آبى Water Bed

 

تخت دو طبقه Bunk Beds

 

air conditioning: تهویه هوا

 

bath: حمام

 

en-suite bathroom: حمام داخلی

 

هتل های لوکسinternet access: دسترسی به اینترنت

 

minibar: بار کوچک

 

safe: گاوصندوق

 

shower: دوش

 

fire alarm: زنگ خطر

 

laundry: رختشوی خانه، توضیحات کامل در کیش میزبان می باشد

 

room key: کلید اتاق

 

room number: شماره اتاق

 

bar: بار

 

car park: پارکینگ

 

corridor: راهرو

 

fire escape: راه پله فرار

 

games room: اتاق بازی

 

gym: اتاق بدنسازی

 

laundry service: خدمات خشک شویی

 

lift: آسانسور

 

lobby: لابی هتل

 

reception: پذیرش

 

room service: خدمات در داخل اتاق

 

sauna: سونا

 

swimming pool: استخر شنا

 

wake-up call: تماس برای بیدار کردن

 

manager: مدیر

 

housekeeper: خانه دار در هتل

 

receptionist: پذیرش

 

room attendant: خدمه اتاق

 

chambermaid: خدمتکار

 

doorman: دربان

 

porter: باربر

 

SVیا SEA VIEW HOTEL ROOM: منظره دید این نوع اتاق ها کاملا رو به دریا

 

GV یا GARDEN VIEW ROOM : منظره دید اتاق رو به باغ و یا محیط سرسبز

 

MV یا MOUNTAIN VIEW ROOM : منظره دید این اتاق ها رو به کوه

 

BV یا BEACH VIEW ROOM : منظره دید این نوع اتاق ها رو به ساحل دریا

 

CV یا CITY VIEW : منظره دید هتل رو به شهر و یا خیابان

 

LV یا AND VIEW : منظره دید این اتاق ها رو به زمین

 

OC یا OCEAN VIEW : منظره دید هتل رو به اقیانوس

 

PV یا POOL VIEW : منظره دید این اتاق رو به استخر

 

RV یا RIVER VIEW : منظره دید رو به رودخانه

راهنمای رزرو هتل صبحانه هتل ها چگونه است؟

وعده های غذایی هتل یکی از مهم ترین بخش ها برای سنجش کیفیت آن ها است. بسیاری از هتل ها صبحانه را به صورت بوفه و رایگان سرو می کنند. البته این موضوع بستگی به نوع رزرو شما نیز دارد. ممکن است اتاق ها Only Room باشد، که دراین صورت صبحانه به آن تعلق نمی گیرد، مگر آن که هتل صبحانه رایگان در اختیار تمامی مسافران قرار دهد. ساعت سرو صبحانه هتل معمولا بین ۷ تا ۱۰ صبح است و اگر خارج از این تایم به رستوران مراجعه کنید ممکن است دست خالی برگردید.

ممکن است دل تان بخواهد صبحانه را داخل اتاق خود میل کنید، در این مورد لازم است نکاتی را ذکر کنیم. اگر صبحانه هتل تک منو باشد، می توانید از پذیرش درخواست روم سرویس کنید و تا صبحانه را به اتاق تان بیاورد. اما اگر صبحانه به صورت بوفه سرو شود، احتمالا امکان استفاده از روم سرویس وجود نخواهد داست، زیرا به دلیل زیاد بودن آیتم های خوراکی باید خودتان به رستوران بروید و گزینه های باب میل تان را انتخاب کنید.

چک این از اصطلاحات است که هنگام ورود به هتل آن را می شنوید. این عبارت به معنای آن است که هتل قوانین خاصی برای چک این و تحویل اتاق دارد و نیاز است که برای رفتن به اتاق تان کمی منتظر بمانید.

چک اوت چیست؟

چک اوت اصطلاحی است که هنگام خروج از هتل و تمام شدن دوران اقامت تان می شنوید. زمانی که شما اتاق را ترک کنید، پرسنل شرایط اتاق شما را چک خواهند کرد تا هزینه های مینی بار و خسارت های احتمالی را بررسی کنند. دقت داشته باشید که در بیشتر هتل های ایران، قوانین چک اوت در ساعت ۱۲ ظهر صورت می گیرد.

در شرایط خاصی گاهی مسافر به دلایل گوناگون برخلاف برنامه ریزی و رزرو خود به هتل نرفته و با وجود رزرو کردن هتل اما اسکان او اصطلاحا سوخت می شود. وقتی چنین می شود، شما یک شب از رزرو خود را از دست داده اید و به همین دلیل نمی توانید در ازای آن یک شب اضافه تر در هتل اقامت کنید، مگر این که هزینه یک شب اقامت خود را به صورت کامل پرداخت کنید .

در این شرایط مسافران با اصطلاح نوشو مواجه می شوند. در حقیقت این اصطلاح به زمانی گفته می شود که مسافر بر اساس زمان رزرو خود وارد هتل نشده و اتاقش را تحویل نمی گیرد. هتل داران و رزرواسیون ها از این اصطلاح بسیار زیاد استفاده می کنند و این اصطلاح بین آن ها رواج دارد.

واچر قوانین نوشو در هتل ها

قوانین مربوط به نوشو در کشورهای مختلف متفاوت بوده و به همین دلیل شاهد قوانین گوناگونی در سراسر جهان هستیم. به عنوان مثال در شهر لندن، هتل ها در صورت نوشو یک مسافر بخشی یا کل هزینه آن شب را به مسافر باز می گردانند. همچنین در کشور ویتنام در صورتی که یک هفته پیش از رفتن به هتل اقدام به اعلام کنسلی کنید، ۵۰ درصد از هزینه های شما کم شده و بقیه پول خود را می توانید دریافت کنید که این مسئله باعث می شود تا شاهد کاهش ضرر و زیان مالی شوید.

معمولاً بسیاری از هتل ها این امکان را به شما می دهند تا یک هفته پیش از حضور در هتل، رزرو خود را کنسل کرده و درصد قابل توجهی از پول تان را پس بگیرید. در چنین شرایطی معمولاً کنسل کردن رزرو بهتر از نوشو شدن رزرو است. مخصوص زمانی که شما بیش از چند شب نمی توانید وارد هتل شوید، عملاً شما مجبور می شوید تا هزینه بسیار زیادی را برای رزرو هتل پرداخت کنید، در حالی که می توانید با کنسل کردن رزرو خود، خسارت مالی کمی را ببینید. توجه به نکات گفته شده باعث می شود تا در صورت بروز مشکل بتوانید خسارت و ضرر های مالی خود را کاهش داده و ضرر کمتری ببینید.

خدمات خانه داری همان خدمات نظافت اتاق های هتل است که در بعضی هتل ها به صورت روزانه، در بعضی به صورت هفتگی و در برخی دیگر به درخواست مسافران انجام می شود. به عنوان مثال زمانی که شما قصد خروج از اتاق تان را دارید کافی ست لیبل MAKE UP یا CLEAN را روی در آویزان کنید، تا خدمه هتل متوجه شوند که باید اتاق شما را تا پیش از بازگشت تان نظافت کنند.

آیا می توان بلیط هواپیما و هتل را همزمان رزرو کرد؟

یکی از بهترین وعاقلانه ترین برنامه ریزی ها برای سفر، رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به صورت همزمان است. با این کار شما با خیالی آسوده سفر می کنید و دیگر لازم نیست بعد از رسیده به شهر مقصد، به دنبال هتل یا ریزورت برای اقامت تان بگردید. علاوه بر این، با رزرو همزمان این دو هزینه نهایی سفرتان نیز کاهش می یابد. برای رزرو هتل و خرید بلیط هواپیما به صورت همزمان کافی ست به سایت الی گشت مراجعه کنید و تور مسافرتی خود را برای مقصد دلخواه تان خریداری کنید.

اگر قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، یکی از مهم ترین و حیاطی ترین بخش های برنامه ریزی تان انتخاب هتل است. در هتل های خارجی امکانات بسیاری وجود دارد که باید اصطلاحات آن ها را بشناسید تا هنگام رزرو به مشکلی برنخورید. پیش از رزرو هتل خارجی لازم است به یک سری نکات مهم توجه کنید که آن ها را در ادامه مقاله راهنمای رزرو هتل به شما توضیح می دهیم. به عنوان یک مسافر خارجی، بسیار مهم است که فاصله هتل تان تا جاذبه ها ومراکز خدماتی شهر زیاد نباشد. همچنین باید دقت کنید که وسایل نقلیه عمومی در چه فاصله ای از هتل مورد نظرتان قرار دارد. در ادامه تمامی این موارد را به طور دقیق بررسی می کنیم.

راهنمای رزرو هتل تعداد ستاره های هتل

تعداد ستاره های هتل اولین عامل تعیین کننده کیفیت آن در نظر مسافران است. هنگامی که به دنبال هتل می گردید، پیش از هر چیزی تعداد ستاره های آن به چشم تان می خورد و بعد شروع به بررسی قیمت و خواندن توضیحات آن می کنید. هتل های یک ستاره در دسته مسافرخانه قرار می گیرند و کمترین قیمت را دارند. اما به همان مقدا نیز به شما خدمت ارائه می دهند. هتل های ۵ ستاره لوکس ترین نوع اقامتگاه هستند. در این هتل ها معمولا استخر، سونا، جکوزی، اسپا، ماساژ، رستوران، محل سرو نوشیدنی، میز تور، صرافی و … قرار دارد.

درجه خدمات هتل

درجه خدمات هتل در واقع نوع خدماتی است که در زمینه وعده های غذایی به مسافران ارائه می کند. بسیاری از ریزورت هتل ها All و Uall هستند. هتل های All وعده های غذایی را تا ساعت ۱۲ شب بدون دریافت هزینه جداگانه سرو می کنند.. هتل های Uall علاوه بر وعده های غذایی، نوشیدنی و میان وعده ها را نیز بدون پرداخت هیچ مبلغی به صورت ۲۴ ساعته در اختیار مهمانان قرار می دهند. ممکن است برخی هتل ها نیز BB، HB و FB باشند. BB یا (Bed & Breakfast) به معنای اتاق به همراه صبحانه، HB یا Half Board به معنای اتاق به همراه با یک وعده صبحانه و یک وعده نهار یا شام و FB (Full Board) به معنای اتاق همراه با یک وعده صبحانه ، یک وعده ناهار و یک وعده شام است.

فاصله تا جاذبه های دیدنی شهر

تصور کنید برای اولین بار به یک شهر خارجی سفر کرده اید، احتمالا یکی از اصلی ترین هدف های تان گردش در شهر و سر زدن به جاذبه های آن است. اگر هتل تان در منطقه فرعی شهر باشد، یا دسترسی مناسب به وسایل نقلیه عمومی نداشته باشد، احتمالا از سفرتان لذت چندانی نمی برید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که قبل از رزرو هتل، موقعیت آن را روی گوگل مپ نسبت به مهم ترین جاذبه ها، رستوران ها و مراکز خرید شهر بسنجید تا در ادامه سفر دچار مشکل نشوید. البته دقت داشته باشید که این موضوع روی قیمت هتل ها نیز تاثیر به سزایی می گذارد. هتل ها که در محله های اصلی شهر هستند غالبا قیمت بیشتری دارند، مثل شمال ایران که هر قدر هتل به ساحل نزدیک تر باشد، قیمتش هم بالاتر می رود.

فاصله تا فرودگاه

هنگامی که به شهر مقصدتان می رسید، احتمالا خسته پرواز هستید و دل تان می خواهد هر چه زودتر به هتل برسید. یکی دیگر از نکاتی که در راهنمای رزرو هتل به شما گوش زد می کنیم، توجه به فاصله هتل از فرودگاه است. البته فرودگاه ها غالبا خارج از شهر ساخته می شوند و به همین دلیل معمولا تا مرکز شهر کمی فاصله دارند. اما اگر هتل تان را در فاصله خیلی دورتری انتخاب کنید، هم زمان زیادی را در راه از دست می دهید و هم هزینه بالایی برای ترانسفر پرداخت می کنید. پیش از رزرو هتل می توانید از طریق گوگل مپ موقعیت مکانی آن را نسبت به فرودگاه های شهر بسنجید تا با خیالی آسوده اقامتگاه خود را رزرو کنید.

فرودگاهفاصله تا مراکز درمانی

حوادث مختلفی ممکن است در طول سفر برای شما رخ بدهد که اگر برای آن ها آمادگی نداشته باشید، احتمالا کل سفرتان نابود می شود! یکی از مهم ترین نکاتی که باید قبل از سفر تدارک ببینید، تهیه بیمه مسافرتی است. بیمه مسافرتی بخش زیادی از حوادثی که ممکن ات برای تان رخ بدهد را پشتیبانی می کند. دومین نکته نیز بررسی مراکز درمانی نزدیک هتل بوده که خیال تان را راحت تر می کند. با انتخاب هتل در محله های اصلی و شلوغ شهر، احتمالا به مراکز درمانی و خدماتی نیز نزدیک خواهید بود و می توانید بدون هیچ گونه نگرانی دوران اقامت خود را در مقصد دلخواه تان سپری کنید.

خدمات ویژه هتل را بسنجید

هر یک از هتل ها بسته به تعداد ستاره های شان، خدمات متنوعی را به مسافران ارائه می کنند. ممکن است یک هتل دارای خدمات نگهداری از کودک باشد و شما به این خدمت نیاز داشته باشید. در صورت بررسی و پیدا کردن آن احتمالا همین هتل را برای اقامت خود انتخاب می کنید. به همین دلیل لازم است اصطلاحات هتلی را بشناسید و خدمات ویژه آن ها را پیش از رزرو به طور کامل بررسی کنید. برای آشنایی با هتل ها و خدمات آن ها می توانید از معرفی هتل ها در بلاگ الی گشت، معرفی هتل ها در اینستاگرام و صفحه اختصاصی هر هتل در سایت الی گشت استفاده کنید.

رزرو هتل مشهد و سفر به این شهر زیارتی و سیاحتی یکی از پر طرفدارترین گزینه ها در میان مسافران است. شهر مشهد به واسطه حرم اما رضا، به پایتخت مذهبی ایران بدل شده و سالانه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری را میزبانی می کند. چرا سفر به مشهد لذت بخش است؟ چون علاوه بر زیارت می توانید از تفریحات متنوع دیگر نیز در این شهر لذت ببرید. برای سفر به مشهد می توانید از راه زمینی و هوایی اقدام کنید. سفر با قطار اگر چه هزینه کمتری دارد، اما زمان بیشتری از شما در سپری می شود. با خرید بلیط هواپیما مشهد می توانید در سریع ترین زمان ممکن خودتان را به این شهربرسانید و از گشت و گذار و زیارت در دومین شهر بزرگ ایران نهایت لذت را ببرید.

در سفر به مشهد باید نکاتی را در نظر بگیرید؛ اول از همه اینکه در بعضی از ایام سال شهر مشهد به شدت شلوغ می شود. این ایام عبارتند از روزهای نسبتا گرم سال و اعیاد و مناسبت های مذهبی. در این روزها به دلیل حجم بالای مسافران قیمت تور مشهد نیز افزایش می یابد. اما در بعضی از روزهای سال، مانند روزهای سرد زمستان، به دلیل اقلیم سرد و خشک مشهد تعداد مسافران پایین می آید و می توانید تور مشهد ارزان را به راحتی خریداری کنید.

راهنمای رزرو هتل فاصله تا فرودگاه

فرودگاه بین المللی مشهد که به نام فرودگاه هاشمی نژاد معروف است، تا مرکز شهر حدود ۲۴ دقیقه و تا ورودی اصلی شهر ۱۲ دقیقه فاصله دارد. این فرودگاه سیستم حمل و نقل بسیار مناسبی دارد و مسافران برای رساندن خودشان از فرودگاه به هتل یا بلعکس هرگز دچار مشکل نمی شوند. فاصله این فرودگاه تا حرم امام رضا (ع) نیز حدود ۴ دقیقه است. پس بسیار مهم است هتل خود را در حد فاصل میان این دو انتخاب کنید.

فاصله تا حرم امام رضا(ع)

در سفر به مشهد باید به انتخاب محل هتل خود دقت کنید. معمولا ترجیح مسافران هتل هایی هستند که به حرم نزدیک ترند. البته طبیعتا این هتل های قیمت بالاتری نیز دارند. اگر به دنبال هتل های ارزان تر هستید، هتل ها یا هتل آپارتمان هایی که نسبتا از حرم دورتر هستند قیمت کمتری دارند.

سخن پایانی

رزرو هتل و سفر کردن به سر تا سر جهان لذت بخش ترین تجربه های شما را رقم می زند. در راهنمای رزرو هتل سعی کردیم شما را با تمامی اصطلاحات هتل داری آشنا کنیم تا برای رزرو اقامتگاه خود در سفرهای داخلی و خارجی به هیچ مشکلی برخورد نکنید. با مطالعه این مقاله شما ۰ تا ۱۰۰ رزرو هتل را یاد می گیرد و می توانید به راحتی در هر کجای جهان هتل خود را رزرو کنید.