برای آموزش دوره های تخصصی گردشگری و طبیعت گردی به کجا برویم؟


این مدارک هم اکنون در ایران طرفداران زیادی دارد و به طبع موسسات متعددی این دوره ها را برگزار می کنند. مجله الی گشت برای آشنایی شما با این موسسات و دوره های گردشگری و طببیعت گردی به معرفی تعدادی از این مراکز می پردازد.

معرفی موسسات گردشگری و طبیعت گردی

زیر مجموعه های دوره های گردشگری و طبیعت گردی

دوره های تخصصی که در زمینه گردشگری برگزار می شود شامل مدیریت هتلداری، مدیریت فنی آژانس، تور لیدری، شیرینی پزی، آشپزی و بارتیستا می باشد. برای هر کدام از این دوره ها کلاس های جداگانه برگزار شده و هزینه هر کدام جداگانه بوده است. طولانی ترین دوره مربوط به کسانی است که می خواهند کارت تور لیدری یا مدیریت فنی آژانس ها را بگیرند. این دوره آموزشی حدود ۹ ماه طول می کشد و هزینه ای نزدیک به ۲ میلیون را در بر می گیرد. برای گذراندن هر کدام از دوره های بالا باید حداقل شرایط سنی بالای ۲۰ سال و مدرک تحصیلی دیپلم داشته باشید. اگر جزو کسانی هستید که دوره های گردشگری و طبیعت گردی را گرفته اند، می توانید نه تنها کسب و کاری کوچک برای خود راه اندازی کنید، بلکه با توجه به ظرفیت بالای شبکه های اجتماعی به درآمد های بالا نیز برسید.

دوره های گردشگری و طبیعت گردی

دوره های تخصصی طبیعت گردی یا اکوتورلیدری دوره ای کوتاه مدت در این گونه کلاس ها است که آزمون های تئوری و عملی آن نیز، زیر نظر سازمان میراث فرهنی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می شود. این دوره ها به صورت دوره های طبیعت گردی داخلی و دوره های طبیعت گردی بین المللی برگزار می شود و هر کدام هزینه جداگانه خواهد داشت. برای اکثر دوره های نام برده نیاز به مصاحبه زبان و قبولی در این مرحله دارد. در ایران موسسات متعددی این دوره ها را برگزار می کند. در این مطلب سعی می کنیم که اکثر موسسات مشهور برگزار کننده دوره های گردشگری و طبیعت گردی در تهران را به شما معرفی کنیم.